Povinnosti podnikatele aneb dodržujete zákon o ochraně spotřebitele?


Určeno

Kurz je určen zejména pro podnikatele v maloobchodě a službách s povinnostmi vůči spotřebiteli dle zákona o ochraně spotřebitele. 

Program

1. poctivost prodeje od A do Z, aneb jak neošidit zákazníka.

- Gin s tonikem, nebo i s ledem?

- Zpoplatnění stravenek či karet. Jak je to správně?

- Můžu prodávat zboží s nižší kvalitou a za jakých podmínek?

- Cena a množství zboží jako nejčastější důvod ke stížnosti.

2. informační povinnosti – co všechno musíte sdělit zákazníkovi

- Jak správně značit výrobky a jak o nich informovat?

- Co je to měrná cena, prodejní cena, cena před slevou, doporučená, původní cena apod.?

- Spotřebitel nezná svá práva? Tak mu je řekněte. A pozor na chyby.

- Mimosoudní řešení sporů jako výhoda pro podnikatele?

3. další povinnosti podnikatele – doklad a mnohem víc

- potvrzení objednávky – praktický výklad ustanovení 

- EET vs. doklad o koupi. Jak je to doopravdy.

- § 17 zákona o ochraně spotřebitele vs. § 3 zákona o obalech

- povinnosti při reklamaci. Kdy je reklamace uplatněna? (Ne)součinnost spotřebitele vs. lhůta

  k vyřízení reklamace. Je nutné reklamaci vždy přijmout? – praktické příklady. Nejčastější chyby. 

  Vztah k občanskému zákoníku.

4. Nekalé obchodní praktiky – jak se jich vyvarovat

- neodborná péče a obchodní rozhodnutí jako conditio sine qua non nekalých praktik?

- Když ptáčka lapají… - příklady nejzávažnějších nekalých obchodních praktik

- Nedůslednost se nevyplácí – příklady praktik vzniklých nečinností

- Je pokuta to jediné, co mi hrozí? – rozbory vzorků na náklady podnikatelů

5. diskriminace spotřebitele vs. odlišný přístup v mezích zákona

- Co je to diskriminace a co ještě ne?

- Přímá a nepřímá diskriminace, diskriminační důvody

- nejčastější pachatelé diskriminace – příklady z praxe

6. e-shopy – kdo není na síti jako by nebyl

- Kdy jsou stránky e-shopem a kdy jen reklamou – jak je to s povinnostmi podnikatele?

- méně je někdy více – časté chyby poctivců, kteří chtějí upravit vše od A do Z

- Jak poznáme podezřelý e-shop?

Lektoři

Mgr. Aleš Havíř

Lektor roku 2008 pracuje u České obchodní inspekce, kde se postupně na pozici inspektora a právníka intenzivně věnoval ochraně spotřebitele. Od roku 2015 působí na inspektorátu České obchodní inspekce Jihomoravském a Zlínském jako ředitel odboru kontroly. Věnuje se přednáškové činnosti pro spotřebitele a pro podnikatelskou veřejnost. Je spoluautorem publikace nakladatelství C.H. Beck Realitní právo – nemovitosti v praxi.

Poznámky

  • Cena obsahuje oběd, drobné občerstvení a studijní materiály
  • Účastníci obdrží Osvědčení o absolvování kurzu
  • Parkování je možné zdarma v okolí budovy
  • MHD -  zastávka Rybkova (tramvaj č. 3 a č. 11) nebo Nerudova (tramvaj č. 12)

Informace o kurzu

Kurz bude zaměřen na podrobný praktický výklad jednotlivých ustanovení zákona s uvedenímn příkladů z rozhodovací praxe správního orgánu.

Cena

2 600,- Kč včetně DPH

Cena pro zaměstnance MU: 1 100 Kč bez DPH. Bezhotovostní platby je nezbytné provést nejpozději 3 pracovní dny před konáním kurzu. Pozdější platby je možné provést pouze v hotovosti na pokladně fakulty, a to nejpozději v den konání kurzu.

Kontakt

Jana Buchalová,
Telefon: 549 49 8506
E-mail: Jana.Buchalova
(zavináč) law.muni.cz
PRÁVNICKÁ FAKULTA
Masarykova univerzita
Centrum dalšího vzdělávání
Veveří 70, Brno

Naše tipy

Odebírat náš Newsletter

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.