Povinnosti podnikatele aneb dodržujete zákon o ochraně spotřebitele?
Určeno
Kurz je určen zejména pro podnikatele v maloobchodě a službách s povinnostmi vůči spotřebiteli dle zákona o ochraně spotřebitele.
Program
1. poctivost prodeje od A do Z, aneb jak neošidit zákazníka.
- Gin s tonikem, nebo i s ledem?
- Zpoplatnění stravenek či karet. Jak je to správně?
- Můžu prodávat zboží s nižší kvalitou a za jakých podmínek?
- Cena a množství zboží jako nejčastější důvod ke stížnosti.
2. informační povinnosti – co všechno musíte sdělit zákazníkovi
- Jak správně značit výrobky a jak o nich informovat?
- Co je to měrná cena, prodejní cena, cena před slevou, doporučená, původní cena apod.?
- Spotřebitel nezná svá práva? Tak mu je řekněte. A pozor na chyby.
- Mimosoudní řešení sporů jako výhoda pro podnikatele?
3. další povinnosti podnikatele – doklad a mnohem víc
- potvrzení objednávky – praktický výklad ustanovení
- EET vs. doklad o koupi. Jak je to doopravdy.
- § 17 zákona o ochraně spotřebitele vs. § 3 zákona o obalech
- povinnosti při reklamaci. Kdy je reklamace uplatněna? (Ne)součinnost spotřebitele vs. lhůta
k vyřízení reklamace. Je nutné reklamaci vždy přijmout? – praktické příklady. Nejčastější chyby.
Vztah k občanskému zákoníku.
4. Nekalé obchodní praktiky – jak se jich vyvarovat
- neodborná péče a obchodní rozhodnutí jako conditio sine qua non nekalých praktik?
- Když ptáčka lapají… - příklady nejzávažnějších nekalých obchodních praktik
- Nedůslednost se nevyplácí – příklady praktik vzniklých nečinností
- Je pokuta to jediné, co mi hrozí? – rozbory vzorků na náklady podnikatelů
5. diskriminace spotřebitele vs. odlišný přístup v mezích zákona
- Co je to diskriminace a co ještě ne?
- Přímá a nepřímá diskriminace, diskriminační důvody
- nejčastější pachatelé diskriminace – příklady z praxe
6. e-shopy – kdo není na síti jako by nebyl
- Kdy jsou stránky e-shopem a kdy jen reklamou – jak je to s povinnostmi podnikatele?
- méně je někdy více – časté chyby poctivců, kteří chtějí upravit vše od A do Z
- Jak poznáme podezřelý e-shop?
Lektoři
Mgr. Aleš Havíř
Lektor roku 2008 pracuje u České obchodní inspekce, kde se postupně na pozici inspektora a právníka intenzivně věnoval ochraně spotřebitele. Od roku 2015 působí na inspektorátu České obchodní inspekce Jihomoravském a Zlínském jako ředitel odboru kontroly. Věnuje se přednáškové činnosti pro spotřebitele a pro podnikatelskou veřejnost. Je spoluautorem publikace nakladatelství C.H. Beck Realitní právo – nemovitosti v praxi.
Poznámky
- Cena obsahuje oběd, drobné občerstvení a studijní materiály
- Účastníci obdrží Osvědčení o absolvování kurzu
- Parkování je možné zdarma v okolí budovy
- MHD - zastávka Rybkova (tramvaj č. 3 a č. 11) nebo Nerudova (tramvaj č. 12)
Informace o kurzu
Kurz bude zaměřen na podrobný praktický výklad jednotlivých ustanovení zákona s uvedenímn příkladů z rozhodovací praxe správního orgánu.
Cena
2 600,- Kč včetně DPH
Cena pro zaměstnance MU: 1 100 Kč bez DPH. Bezhotovostní platby je nezbytné provést nejpozději 3 pracovní dny před konáním kurzu. Pozdější platby je možné provést pouze v hotovosti na pokladně fakulty, a to nejpozději v den konání kurzu.
Storno podmínky
- Při zrušení kurzu ze strany Organizátora bude uhrazená cena Služby vrácena Zákazníkovi v plné výši.
- Při zrušení účasti ze strany Zákazníka nebo Účastníka nejpozději do 7 dnů (včetně) přede dnem konání Akce bude uhrazená cena za Službu vrácena Zákazníkovi v plné výši.
- Při zrušení účasti ze strany Zákazníka nebo Účastníka méně než 7 dní před zahájením kurzu vzniká Univerzitě nárok na storno poplatek ve výši 50 % ceny Služby.
- Při zrušení účasti ze strany Zákazníka nebo Účastníka v den konání Akce nebo později vzniká Univerzitě nárok na plnou výši ceny za Službu.
Kontakt
Telefon: 549 49 8506
E-mail: Jana.Buchalova
(zavináč) law.muni.cz
Masarykova univerzita
Centrum dalšího vzdělávání
Veveří 70, Brno